søndag den 23. december 2012

23. December

Dagen idag har vi tilbragt hos min mormor og morfar. Jeg havde lovet at hjælpe med at bage småkager (de småkager min mor altid bagte til jul). På grund af forskellige forhindringer undervejs, kunne vi først slippe afsted med det idag. Men ih altså hvor har det bare været hyggeligt!

Den stolte lille bager!

 Småkagerne vi bagte hedder Dominokager - Og de skal altså helst være der før der er rigtig jul!

Opskrift:
250 gr margerine
150 gram sukker
150 gram farin
2 æg 300 gram mel
2 tsk bagerpulver
125 gram chokolade
50 gram valnøddekerner

Dejen røres sammen og sættes på bagerpladen med 2 teskeer. God appetit!


Lækkerbidsknerne:-)

 Lidt afslapning i oldemors sofa

 Der lægges puslespil

 Middagsmaden

 Børnene lærte at lege mus med pebernødder idag

 Familie Journalen på sin faste plads!

 Et ungdomsbillede af min mor - Ih hvor er hun savnet i disse dage...

 Et lille plastik juletræ - Min far har altid hadet kunstige juletræer, men for mig er de indbegrebet af nostalgi. Mine bedsteforældre har nemlig haft det her træ i ligeså mange år som jeg kan huske, og jeg elsker det altså!

 Retro nisser i loftet. I alle de år jeg kan huske har de skønne nisser hængt lige der!

 Nissefar i loftet som spiller Santaclaus is coming to town

 Et lille julehus min morfar har lavet. Jeg har et lignende hus:-)

Julen er bare bedst hjemme hos mormor og morfar!


17 kommentarer:

  1. Hvor ser det hyggeligt ud hjemme hos din mormor og morfar. Dejligt at I nåede at bage småkagerne idag.

    Glædelig jul til jer alle.

    Kh Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. For mig er mine bedsteforældres hjem indbegrebet af hygge. Jeg elsker at putte mig på sofaen med et tæppe over og bare indånde al den nostalgi og atmosfære der er deroppe! Og ja jeg er bare så glad for vi nåede at få dem bagt. Kunne mærke det betød rigtig meget for min mormor i år:-)

      Slet
    2. Og rigtig glædelig jul til dig og dine også:-)

      Slet
  2. Your day looked like pure Magic....lovely memories were made with them also....Have a blessed Christmas , love Heidi

    SvarSlet
    Svar
    1. It really was - Thank you Heidi and to you too:-)

      Slet
  3. Så utrolig koselig. Forstår godt du trives der. Man kan ofte kjenne et større savn etter de man har mistet når det er høytid. Måtte din jul likevel bli fredfull, glad og god. Hilsen Drude

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige præcis! Jeg håber af hele mit hjerte jeg får en skøn jul:-) Og det ønsker jeg også dig og dine:-)

      Slet
  4. Hvor lyder det til at i har haft en rigtig dejlig dag. Hvor må det være dejligt stadig at have sine bedsteforældre.. Alle de fine nisser og den måde din mormor og morfar har pyntet op på og bor minder mig om min egne bedsteforældre og deres hjem til jul - desværre lever de ikke længere. Rigtig glædelig jul!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er SÅ glad for at jeg stadig har mine bedsteforældre. Især fordi min mor ikke er i blandt os længere... De betyder virkelig meget for mig! Rigtig glædelig jul til dig også:-)

      Slet
  5. Superhyggelige billeder :D
    En rigtig god jul ønskes du og din familie.
    Hilsen Ann

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Ann og i rigtig meget lige måde!

      Slet
  6. Tusinde, millioner gange tak Dorthe, for alle de fine gaver.
    Jeg ønsker jer af hele mit hjerte en rigtig glædelig jul og et godt nytår.

    Hilsen Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var sørme så lidt Gitte - Og tak fordi du introducerede mig for chokolade med lakrids - Tror jeg har skabt mig en lille last på grund af dig her i December.

      Jeg håber du er glad for gaverne. Jeg er ihvertfald glad for mine. Jeg synes simpelthen at det har været SÅ hyggeligt - Øv at det snart er slut..!

      Jeg ønsker også dig og dine en fantastisk jul og nytår:-)

      Slet
  7. Glædelig jul, kære Dorthe. Jeg er også virkelig glad for alle de fine kalendergaver, jeg har åbnet i løbet af måneden. Jeg melder mig allerede som kandidat til næste år:-) Knus Heidi

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i rigtig meget lige måde Heidi! Det har simpelthen været så hyggeligt:-) Og fedt at du har lyst til det igen! Knus Dorthe

      Slet

Jeg elsker kommentarer - Har du noget på hjertet?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...