lørdag den 8. december 2012

Farverige julestjerner - Diy

Den her DIY udspringer egentlig af Heidis fine DIY med stjerner af masking tape. Da jeg så den var jeg solgt. Jeg forsøgte mig ud i at bruge forskellige tape til stjernerne, men da tape ikke er 100% gennemfarvet, skinnede de forskellige mønstre igennem på modsatte side, og jeg fik ikke den effekt jeg gerne ville have..!

Men så en dag da jeg var på besøg hos min far, flettede vi helt almindelige hvide julestjerner, og her kom løsningen så til mig:-)



Hvis du har lyst til at lave farverige julestjerner skal du bruge følgende:

4 hvide stjernestrimler
8 slags masking tape
2 perler
Glimmerlim


Tag en hvid papir stjernestrimmel og kom 1 slags tape på den ene side og 1 anden slags tape på den anden side. Så får du 4 strimler med 8 forskellige farver/mønstre


Så fletter du julestjernen på helt normalvis, og pynter med glimmerlim og perler.


Og vupti - Fine farverige julestjerner, præcis som jeg bedst kan lide dem! (og så ikke et ord om glimmerlim på afveje!)





36 kommentarer:

  1. Årh wow! De er bare helt perfekte, jeg må have gang i min tape... hvis jeg kan huske at lave stjernerne ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det må du da.-) Jeg er sikker på der findes et hav af diys på nettet, hvis ikke du kan huske hvordan de flettes:-)

      Slet
  2. De er rigtig fine.
    Der er bare lidt mange "ingredienser", hvis man sådan lige skulle prøve ;O)
    Men flot flot

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - Og ja du ret, hvis man ikke lige har det "på lager" Så er det da mange ting at skal have fat i:-)

      Slet
  3. Ja ved du hvad !
    det har en god effekt !
    smukke stjerner.
    hilsen Mona

    SvarSlet
  4. Åh ja, det var da også en god idé. Knus Heidi

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja ikke - Tak fordi du ledte mine tanker i den retning:-)

      Slet
  5. De er SÅ fine!!!

    SvarSlet
  6. Super ide, der er virkelig fine

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja ikke - Jeg kan se du har et kæmpe lager tape, så måske du skal igang?

      Slet
  7. Hvor er de bare fine - så kan man få dem i lige den farve og mønster man lyster

    SvarSlet
  8. Hvor er de flotte og anderledes. Jeg holder i forvejen meget af formen og kan (næsten) flette dem i søvne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror også jeg kan flette dem med lukkede øjne efterhånden. Det er så hyggeligt:-)

      Slet
  9. Hvor FINT!!! Sikke en god ide :)

    SvarSlet
  10. Tak for det skønne tip ; )

    SvarSlet
  11. De er sørme vildt flotte! Fed idé!

    SvarSlet
  12. Hvor er de bare fine! Ö
    Men jeg kan ikke engang finde ud af at lave alm. stjerner ^^" Så jeg skal nok ikke kaste mig ud i et så "avanceret" projekt XD

    Simone
    Microcut.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Så må du i trænings lejr:-) Det er ikke så svært når man først har fanget fidusen:-))

      Slet
  13. Super fede stjerner! Dem lifter jeg med garanti her en af dagene.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej hvor dejligt. Viser du dem frem?

      Slet
  14. Hvor er de fine.
    Rigtig god idé!

    SvarSlet
  15. Dem er jeg da nødt til at lave. :-) Tak fordi du deler

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja gør det:-) Og det var så lidt!

      Slet
  16. årh super flotte, jeg må se at få det lært, ! det der med at flette de stjerner må jeg med skam sige jeg aldrig har sat mig ind i?

    SvarSlet
    Svar
    1. Men jeg er sikker på at du sagtens kan finde ud af det:-) Det er ikke så svært når først man ser fidusen i det:-)

      Slet

Jeg elsker kommentarer - Har du noget på hjertet?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...